دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
در این مطلب سعی کردهایم اطلاعات کاملی در مورد دیجیتال مارکتینگ مانند سئو، بازاریابی محتوا، تبلیغات پولی و… با بیانی ساده و روان برای شما مطرح کنیم. شما با مطالعه این مقاله نیازی ندارید به وبسایتهای داخلی و خارجی دیگر مراجعه کنید در واقع میتوانید درک کاملی از این مطالب کسب نمایید و از آنها در جهت افزایش درآمد کسبوکار خود استفاده نمایید.
همانطور که میدانید امروزه استفاده از اینترنت افزایش یافته است و هر روز بر تعداد کاربران آنلاین افزوده میگردد. بر اساس گزارشها میزان مصرف اینترنت در بین تمامی اقشار از جمله جوانان و بزرگسالان و… در سه سال گذشته بهطور چشمگیری افزایش یافته است.
بیشتر افراد برای تهیه لوازم موردنیاز خود دیگر به بازارها مراجعه نمیکنند و بیشتر خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام میدهند.
بازاریابی دیجیتال چیست؟
شیوههای بازاریابی سنتی و آفلاین تغییر کرده است و بیشتر از شیوههای جدید و آنلاین تبلیغاتی استفاده میکنند. بازاریابی برای معرفی و تبلیغ محصولات و برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان امری ضروری است بنابراین توصیه میشود بیشتر تبلیغات خود را در مکانهایی که افراد بیشتری حضور دارند انجام دهید و در حال حاضر اینترنت بهترین مکان برای این کار است. دیجیتال مارکتینگ مفهومی کاربردی در زمینه بازاریابی است که بهصورت آنلاین انجام میشود.
معنای دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ شامل تمام اقدامات و فعالیتهای بازاریابی آنلاین است که به کمک اینترنت یا دستگاههای الکترونیکی صورت میگیرد. در حال حاضر صاحبان کسبوکارها از طریق کانالهای مختلف دیجیتالی آنلاین مانند موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، ایمیل و سایر وبسایتها با مشتریان فعلی و احتمالی خود ارتباط برقرار میکنند.
شاید به نظر خیلی از افراد بازاریابی درونگرا و دیجیتال مارکتینگ معنای یکسانی داشته باشند ولی در حقیقت این دو معنای یکسانی ندارند و متفاوت هستند. با برقراری ارتباط با بازاریابان و صاحبان کسبوکارها در مناطق مختلف ازجمله ایران، ایالات متحده، بریتانیای کبیر، استرالیا، آسیا و زلاندنو میتوان تفاوت بین این دو عبارت را درک کرد.
بررسی اهمیت دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی سنتی بیشتر درگذشته کاربرد داشته است و بیشتر به صورت تبلیغات چاپی، ارتباطات تلفنی یا به صورت بازاریابی فیزیکی انجام صورت میگرفت ولی بازاریابی دیجیتال بهصورت الکترونیکی و آنلاین انجام میگیرد.
بازاریابی دیجیتالی به شما این امکان را میدهد تا از امکانات بیشتری مانند ایمیل، ویدئو، شبکههای اجتماعی، وبسایتها بهره ببرید.
دیجیتال مارکتر راهکارها و انتخابهای مرتبطی را در جهت بازاریابی در اختیار شما میگذارد و میتوانید با استفاده از تکنیکهای بهروز و با توجه به میزان بودجه خود عملکردی نوآورانه داشته باشید.
در روش دیجیتال مارکتینگ از ابزارهایی مانند داشبوردهای تحلیلی در جهت کسب موفقیت و افزایش بازده سرمایهگذاری خود استفاده کنید که نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی مانند بیلبوردها یا تبلیغات چاپی نتیجه بهتری دارند.
چگونه میتوانید دیجیتال مارکتینگ حرفه ای را در کسبوکار خود گسترش دهید؟
گسترش دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ با به کارگیری از تکنیکها و روشهای دیجیتالی گفته میشود که مشتریان شما میتوانند به صورت آنلاین با آنها ارتباط برقرار کنند.
افرادی که در این زمینه فعالیت میکنند مطمئن هستند فعالیت و گسترش کمپینهای تبلیغاتی میتواند در جهت دستیابی به اهدافشان نقش مؤثری داشته باشد.
با توجه به اهدافی که صاحبان کسبوکارها و بازاریابها دارند میتوانند از کمپینهای تبلیغاتی مختلف رایگان و پولی استفاده کنند.
بهعنوانمثال فردی که در زمینه محتوا بازاریابی میکند با استفاده از تولید پست و کتاب الکترونیکی این کار را انجام دهد. بازاریابهای شبکههای اجتماعی میتوانند با استفاده از انتشار این مطالب در انواع شبکههای اجتماعی در این زمینه فعالیت داشته باشند.
بازاریابی ایمیلی نیز یکی دیگر از اقداماتی است که میتوان در جهت گسترش دیجیتال مارکتینگ انجام داد بهعبارتیدیگر میتوان با راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی ایمیلی اطلاعاتی در اختیار مشتریان خود قرار داد.
انواع تکنیکهای رایج دیجیتال مارکتینگ
در ادامه مطلب برخی از رایجترین تکنیکها و روشهایی که میتوان در جهت خدمات دیجیتال مارکتینگ انجام داد را معرفی میکنیم:
وبسایتها، اینفوگرافیک ها و وبلاگها از جمله راههایی هستند که میتوان به کمک آنها سئو سایت را بهبود بخشید.
معرفی راهکارهایی جهت افزایش ترافیک ورودی وبسایتها
در ادامه مطلب روشهایی را در جهت افزایش ترافیک ورودی وبسایت به شما معرفی خواهیم کرد تا با بهرهگیری از آنها بتوانید قدمی در جهت ارتقای سئوی وبسایت خود بردارید.
سئوی آن پیچ یکی از اقداماتی است که میتوان در جهت گسترش دیجیتال مارکتینگ انجام داد. این نوع از سئو مربوط به تمام محتواهای موجود بر روی وبسایت میباشد.
شما میتوانید تمام کلمات کلیدی مربوط به کسبوکار خود را که فکر میکنید کاربران به دنبال آنها هستند، پیدا و به کار ببرید و از این طریق رتبه وبسایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.
سئوی آف پیچ مربوط به تمام فعالیتهایی میشود که خارج از وبسایت در جهت ارتقای رتبه آن صورت میگیرد. البته گفتنی است لینکهای داخلی یا بک لینکها از جمله اقداماتی است که بر سئوی آف پیچ تأثیر میگذارند.
تعداد وبسایتهایی که به وبسایت شما لینک میدهند و همچنین ارزش و اعتبار هریک از لینکها بسیار حائز اهمیت میباشد.
با ارتباط با صاحبان وبسایتها و اشتراکگذاری لینکها، گذاشتن نظر در وبسایتها بهعنوان مهمان، لینک دادن به مطالب دیگر در سایت خود (لینک سازی داخلی) میتوانید بک لینکهایی در جهت ارتقای رتبه وبسایت خود در موتورهای جستجو ایجاد نمایید.
سئوی فنی مربوط به نحوه کد نویسی وبسایت شما است. از جمله اقداماتی که میتوان در جهت ارتقای سئوی وبسایت انجام داد میتوان به فشردهسازی تصاویر، استفاده از دادههای ساختیافته و بهینهسازی فایلهای css اشاره کرد که با انجام هریک از این موارد میتوان تا حد زیادی سرعت سایت را افزایش داد همانطور که میدانید عامل سرعت یکی از مهمترین عواملی است که باعث ارتقای رتبه وبسایت میگردد.
گسترش دیجیتال مارکتینگ با بازاریابی محتوا
بازاریابی محتوا در جهت ایجاد محتوای مناسب و با هدف معرفی برند، افزایش ترافیک ورودی و جذب مشتریان صورت میگیرد. اقداماتی که میتوان در این زمینه انجام داد به شرح زیر میباشند:
تولید محتوا و انتشار آن بر روی وبسایت به شما کمک میکنند تا بهتر بتوانید کسبوکار خود را معرفی کنید و رتبه وبسایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید. نوشتن مطلب برای وبلاگ به شما فرصت بیشتری میدهد تا بتوانید مشتریان بیشتری به وبسایت خود جذب کنید. این امر باعث توسعه کسب و کار شما خواهد شد.
بعضی اوقات کاربران از شما انتظار دارند محتوایی در اختیار آنها قرار دهید که با مشاهده آنها اطلاعاتی به دست آورند. اینفوگرافیک ها از جمله محتواهای دیداری هستند که به شما کمک میکنند تا بتوانید مطالب را تصویرسازی کنید و از این طریق آنها بهراحتی بتوانند مفاهیم را درک کنند.
توییتر، فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام، اسنپچت، پینترست از جمله معروفترین شبکههای اجتماعی هستند. شما به آسانی میتوانید با اشتراکگذاری مطالب خود در این شبکهها رتبه وبسایت خود را ارتقا دهید.
تکنیک پرداخت به ازای کلیک یکی از تکنیکهای تبلیغات اینترنتی است که میتوان برای افزایش ترافیک ورودی وبسایت استفاده کرد.
تبلیغات گوگل نمونهای از این نوع تبلیغاتها محسوب میشود، در این روش بایستی به ازای هر کلیک کاربر روی لینک موردنظر هزینه تبلیغات پرداخت کنید. تبلیغات پولی فیسبوک، کمپینهای تبلیغاتی توییتر و لینکدین از رایجترین شیوههای تبلیغاتی نوع ppc هستند.
بازاریابی در فروش نمونهی دیگری از تبلیغات اینترنتی است که در آن برای افزایش فروش محصولات یا ارائه خدمات خود در فروشگاه آنلاین کمیسیون دریافت میکنید.
تبلیغات مربوط به میزبانی ویدئو از طریق یوتیوب، ارسال لینکهای همکاری در فروش در شبکههای اجتماعی نمونههایی از روشهای بازاریابی از طریق همکاری در فروش هستند.
این اتوماسیون به نرم افزاری اشاره میکند که در راستای اتوماسیون عملیات بازاریابی اصلی شما عمل میکند. بهعنوانمثال اتوماسیون ایمیلی به شما این امکان را میدهد تا بهصورت خودکار ایمیلهای دلخواه خود را به کاربران ارسال کنید.
در واقع به شما کمک میکند تا بتوانید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید و از طرفی دیگر فقط ایمیلهای شما به دست افرادی برسد که به آنها نیاز دارند.
گذاشتن پست در انواع شبکههای اجتماعی بهطور منظم یکی دیگر از انواع روشهای اتوماسیون بازاریابی است. اتوماسیون بازاریابی به شما کمک میکند تا بهتر بتوانید عملکرد کمپینهای تبلیغاتی خود را ردیابی کنید.
بازاریابی ایمیلی در جهت گسترش دیجیتال مارکتینگ
شرکت دیجیتال مارکتینگ مختلف از ایمیل به عنوان ابزاری در جهت برقراری ارتباط با مخاطبان بهره میبرند بهعبارتدیگر این روش به شما کمک میکند تا محتوا، اخبار مربوط به تخفیفها و رویدادهای مهم را بهراحتی در اختیار کاربران خود قرار دهید و قدمی در جهت گسترش دیجیتال مارکتینگ بردارید.
گزارشگیری از طریق شبکههای اجتماعی، نقد و بررسی آنلاین مشارکتی، گذاشتن نظر در وبسایتها یا وبلاگ شخصی نمونههایی از کارهایی است که می توان در این زمینه انجام داد.
این نوع از بازاریابی به روشهایی اشاره میکند که در آن تلاش میشود تا در هر مرحله از بازاریابی مشتریان را جذب کرده و از آنها بخواهید با شما مشارکت کنند و سعی کنید رضایت آنها را فراهم کنید.
وبلاگ نویسی نمونهای از بازاریابی درونگرا است که میتوان بهجای تبلیغات پاپ آپ از آن استفاده کرد.
بازاریابی از طریق ویدئو نمونهی دیگری از فعالیتها است که میتوان بهجای تبلیغات بازرگانی از آن استفاده کرد. بازاریابی ایمیلی برای مخاطبان بهجای ارسال ایمیلهای اسپم نیز حائز اهمیت میباشد.
Comments
Post a Comment